Alexis Vuillermoz z grupy TotalEnergies wygrał drugi etap wyścigu Criterium du Dauphine, którego trasa prowadziła z Saint-Peray do Brives-Charensac i liczyła 169,8 km. Francuski kolarz dzięki zwycięstwu i wynikającej z niego bonifikacie został liderem.
Zwycięzca przejechał trasę w 4:03.34. Drugi był Norweg Anders Skaarseth (Uno-X Pro Cycling Team), a trzeci Francuz Olivier Le Gac (Groupama – FDJ), obaj w tym samym czasie co zwycięzca.
W pierwszej godzinie wyścigu z peletonu uciekła szósta zawodników, z Vuillermozem na czele. Dość szybko uzyskali nad peletonem przewagę, która w pewnym momencie dochodziła nawet do czterech i pół minuty. Później peleton zaatakował i przewaga uciekających na 40 km przed metą zmalała do niespełna dwóch minut. Na 9 km przed finiszem doszło w uciekającej grupie do małej kraksy, jeden z zawodników się przewrócił i odpadł, ale reszta dojechała do mety mając już tylko pięć sekund przewagi nad peletonem.
34-letni Vuillermoz odniósł dziewiąte zwycięstwo w karierze, a za najważniejsze wciąż uważa wygrany etap Tour de France w 2015 roku. Na 24. miejscu finiszował Michał Kwiatkowski, a na 80. Łukasz Owsian. Najsłabiej wypadł z Polaków Kamil Gradek, który był 124. ze stratą ponad 6 minut. Pierwszy z nich, reprezentujący barw brytyjskiej grupy Ineos Grenadiers, jest 37. w klasyfikacji generalnej.
We wtorek trzeci etap o długości 169 km, którego trasa prowadzić będzie z Saint-Paulien do Chastreix-Sancy. Peleton wjedzie w góry, dojazd do mety będzie prowadził liczącym 6,2 km podjazdem.
Ośmioetapowy wyścig we Francji jest dla wielu kolarzy generalnym sprawdzianem przed Tour de France, który 1 lipca zacznie się w Kopenhadze.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (1004 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.